۱ دی ۱۳۹۳، ۹:۴۰

سبحانی:

ایمن سازی آموزشی مدارس در كاهش آسیب های جاده ای موثر است

ایمن سازی آموزشی مدارس در كاهش آسیب های جاده ای موثر است

بجنورد - مدیركل حمل و نقل پایانه های خراسان شمالی گفت: ایمن سازی آموزشی مدارس در كاهش آسیب های جاده ای برای کودکان و نوجوانان موثر است.

سعید سبحانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب افزود: آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و عبور و مرور برای جامعه دانش آموزی، می تواند نقش مهمی در ایمن سازی آموزشی مدارس ایفا کند.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح با ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان، آنان آموخته های خود را به خانواده های خود منتقل می كنند و این امر می تواند تا حدود زیادی در آگاهی بخشی و بالا بردن فرهنگ ترافیكی موثر باشد.

سبحانی با اشاره به اینكه امسال در ۳۹ آموزشگاه استان ایمن سازی آموزشی و فیزیکی انجام خواهد شد افزود: براین اساس، ایمن سازی آموزشی در ۲۳ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیون تومان و ایمن سازی فیزیکی در ۱۶ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان در سال جاری انجام می شود.

به گفته وی، تاكنون ایمن سازی فیزیکی در ۱۳ مدرسه و ایمن سازی آموزشی در شش مدرسه استان انجام شده است.

وی همچنین با تاكید براینكه ایمن سازی مدارس در بخش آموزشی و فیزیكی باید به صورت مداوم در طول سال انجام شود گفت: این طرح در مدارس حاشیه راه ها انجام می شود و لازم است تا کسانی که از این مسیرها تردد می کنند نسبت به موقعیت مكان، آگاهی و هوشیاری لازم را داشته باشند.

مدیركل حمل و نقل پایانه های استان ایمن سازی بخش آموزشی را ارائه آموزش و فرهنگ سازی بین دانش آموزان و ایمن سازی فیزیكی را تجهیز مدارس به وسایل ایمنی، نصب تابلوها، چراغ های چشمك زن، سرعت گیر، ایجاد خط كشی و ...عنوان كرد.

کد خبر 2447340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha